Wyślij list polecony bez wychodzenia z domu

13 października 2017

Wyślij list polecony bez wychodzenia z domu

Usługi Poczty Polskiej dostępne online na platformie www.envelo.pl

Za każdym razem kiedy chcesz nadać list polecony, musisz udać się na pocztę, stać w kolejce, kupić znaczki, wypełnić druki nadania, itd. Wszystko to jest bardzo czasochłonne. Platforma www.envelo.pl ułatwia dostęp do usług pocztowych. Wystarczy komputer i internet.

Dzięki internetowym rozwiązaniom możesz online wypełnić potwierdzenie nadania listu poleconego i skorzystać z dodatkowych usług, takich jak wysłanie kartki pocztowej, listu czy zakup znaczków pocztowych.

To bardzo wygodne rozwiązanie dla wszystkich tych, dla których możliwość szybkiego przygotowania korespondencji jest zdecydowanym ułatwieniem.

List polecony online

List polecony online to odpowiednik tradycyjnego listu z „erką”. Wysyła się go przez internet, a adresat otrzymuje go w kopercie doręczonej przez listonosza. Z usługi może skorzystać każdy zalogowany użytkownik platformy Envelo. Treść listu poleconego należy wpisać w edytorze tekstu na platformie lub dodać jako załącznik PDF.

Neolist polecony może zająć maksymalnie 6 kartek, czyli 12 stron, wliczając w to stronę adresową. List wydrukowany zostanie dwustronnie, a w dodatkowych opcjach znajdzie się do wyboru wydruk kolorowy lub czarno-biały. Po kliknięciu „Wyślij” i opłaceniu przesyłki online całość będzie automatycznie wydrukowana i kopertowana, tak aby nie została naruszona tajemnica korespondencji.

Co można wysłać neolistem poleconym? Osoby prywatne przesłać w ten sposób na przykład skargi i zażalenia do firm i instytucji, a także różnego rodzaju petycje. Nadadzą w ten sposób także zeskanowane dokumenty oraz wszelkiego rodzaju umowy i formularze. Osobom prowadzącym działalność gospodarczą neolist polecony daje możliwość wysłania na przykład ofert handlowych, umów, regulaminów, wezwań do płatności.

UWAGA: Wyjątek stanowią pisma polecone, na których wymagany jest podpis odręczny albo pieczątki. W takich przypadkach należy wysłać je w sposób tradycyjny, ale dużym ułatwieniem jest możliwość zakupu neoznaczków na przesyłki polecone i skorzystania z przypisanych do nich opcji, na przykład wypełnienie elektronicznej książki nadawczej.

Jak wysłać list przez internet ?

krok 1:

Wejdź na stronę internetową www.envelo.pl i zarejestruj się lub zaloguj do konta użytkownika.

krok 2: Wybierz zakładkę „skrzynka Envelo”.

krok 3: Kliknij opcję „nowa przesyłka” i wybierz „neolist”, a następnie „drukowany”.

krok 4: Dodaj adresata i wybierz: „list polecony” lub „list polecony + ZPO”.

krok 5: Napisz swój list w edytorze tekstu lub dodaj załącznik PDF. Podaj dane adresowe.

krok 6: Kliknij „wyślij” i opłać list korzystając z bezpiecznych płatności online.

To wszystko. Maszyna wydrukuje list i umieści go automatycznie w kopercie. Poczta Polska dba o tajemnicę korespondencji.

Listonosz doręczy Twój list pod wskazany adres. Aktualny status realizacji usługi możesz zawsze sprawdzić w skrzynce Envelo.

To jeszcze nie wszystkie udogodnienia. Dotychczas potrzebne do nadania przesyłki poleconej dokumenty dostępne były tylko w placówce pocztowej. Teraz potwierdzenie nadania lub książkę nadawczą można wypełnić online podczas zakupów na platformie www.envelo.pl. Bardzo wygodną opcją, zwłaszcza kiedy nadajemy więcej listów poleconych, jest załadowanie wszystkich potrzebnych danych do książki adresowej z pliku. Neoznaczki i druki potwierdzenia nadania zostaną przesłane na pocztę e-mail, pobrać możne je też w każdej chwili bezpośrednio z platformy.

Neoznaczek

List zwykły oraz polecony (krajowy i zagraniczny) można opłacić neoznaczkiem. Neoznaczek to znaczek pocztowy, który kupuje się przez internet, do samodzielnego wydrukowania w domu lub biurze. Dostępny jest w wersji bez grafiki lub z grafiką. Na platformie www.envelo.pl dostępna jest galeria gotowych, rozmaitych wzorów, którymi można ozdobić neoznaczek. Każdy użytkownik może również dodać do elektronicznego znaczka własny obrazek, na przykład własną fotografię lub logo firmy.

Neoznaczek drukuje się na etykietach samoprzylepnych, kartce lub bezpośrednio na kopercie. Na platformie www.envelo.pl dostępna jest również opcja umieszczenia neoznaczka na kopercie do samodzielnego złożenia, czyli na kartce A4, na której wraz z opłatą drukowany jest wzór do jej złożenia.

Cena neoznaczka jest taka sama jak w placówce pocztowej.

Jak kupić neoznaczek?

krok 1: Wejdź na www.envelo.pl i wybierz opcję „Kup znaczek”.

krok 2: Wybierz nominał na list polecony lub skorzystaj z kalkulatora cen.

krok 3: Zaznacz interesujące cię „usługi dodatkowe”.

krok 4: Wybierz rodzaj znaczka z grafiką lub bez oraz formę jego wydruku.

krok 5: Wypełnij dane potrzebne do potwierdzenia nadania/książki nadawczej*.

krok 6: Zapłać za zamówienie, a następnie wydrukuj neoznaczki wraz z potwierdzeniem nadania.

Przesyłka z naklejonym/wydrukowanym neoznaczkiem jest już gotowa do wysłania. Wystarczy wrzucić ją do skrzynki pocztowej.

Różnice między neoznaczkami a znaczkami tradycyjnymi prezentuje grafika poniżej

Korespondencję opłaconą neoznaczkiem na przesyłki polecone należy nadać na poczcie. Dzięki wcześniejszemu przygotowaniu listów: naklejeniu neoznaczków wraz z kodami R i wypełnieniu wszystkich potrzebnych druków, formalności przy okienku zostają skrócone do minimum. Pracownik poczty zeskanuje neoznaczek i kod R, żeby zweryfikować opłatę i zarejestrować przesyłkę w systemie. Na koniec podpisze i postawi stempel na przygotowanym potwierdzeniu nadania.

Usługi dodatkowe

Na www.envelo.pl możesz także wykupić usługi dodatkowe, takie jak zwrotne potwierdzenie odbioru, potwierdzenie doręczenia lub zwrotu. Kosztują one tyle samo co w okienku pocztowym.

Więcej informacji: www.envelo.pl

Czytaj również: Poczta Polska bez barier