Audyt SEO – czym jest i dlaczego należy go wykonać?

Dziś swoją stronę internetową pozycjonuje już niemal każda firma. Nie można się temu dziwić. Bez wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania trudno jest mówić o sukcesie w biznesie. Wyszukiwarka internetowa jest obecnie podstawowym miejscem, w którym użytkownicy, a zatem potencjalni klienci poszukują informacji o markach, produktach i usługach. Proces pozycjonowania strony internetowej nie jest łatwy. Składa się na niego wiele elementów. Wszystko jednak zawsze zaczynać powinno się od wykonania audytu SEO. Czym taki audyt jest i dlaczego powinno się go wykonać?

Audyt SEO – czym jest?

Ranking wyników wyszukiwania nie powstaje w sposób przypadkowy. Przy jego tworzeniu algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę wiele czynników. Oznacza to, że strona musi spełniać konkretne wymagania algorytmu. Bez tego wypozycjonowanie witryny jest praktycznie niemożliwe. Aby sprawdzić, czy strona spełnia te kryteria, przeprowadza się właśnie audyt SEO. Efektem audytu jest raport, który wskazuje na ewentualne zmiany, które należy wdrożyć na stronie, aby była ona bardziej dopasowana do aktualnych wymogów algorytmu wyszukiwarki. Wprowadzenie tych zmian pozwala na skuteczniejsze pozycjonowanie stron www.

Audyt SEO – co wchodzi w jego zakres?

Audyt SEO podzielić można na trzy etapy. Pierwszy dotyczy analizy strony pod kątem technicznym. Etap drugi to analiza opublikowanych na stronie treści. Etap trzeci z kolei polega na ocenie linkowania zewnętrznego. W zakres analizy technicznej strony wchodzi sprawdzenie kodu strony, meta danych oraz całej jej struktury. Jeśli chodzi o analizę opublikowanych treści, to w tym przypadku szczególną uwagę zwraca się na to, czy na stronie znajdują się treści unikalne i wartościowe dla użytkowników. Przeprowadza się także analizę nasycenia frazami kluczowymi. Natomiast analiza linkowania zewnętrznego polega na sprawdzeniu źródeł oraz jakości linków przychodzących. Oceniana jest także ich różnorodność.

Audyt SEO – kiedy go przeprowadzić?

Pierwszy audyt SEO powinien być przeprowadzony zaraz po zakończeniu prac nad budową witryny. Analiza strony przeprowadzona powinna być jeszcze przed jej publikacją. Audyt SEO koniecznie przeprowadzić trzeba także wówczas, kiedy zauważy się nagłe spadki pozycji w wynikach wyszukiwania. Może on wówczas dać odpowiedź na pytanie, dlaczego tak się dzieje. Na pozycjonowanie stron Gdańsk wpływa wiele różnych czynników. Często są to nawet bardzo drobne rzeczy, które trudno jest zauważyć na pierwszy rzut oka. W tym właśnie pomoc może audyt SEO.