Czym jest i jakie usługi świadczy agencja kreatywna?

Agencje kreatywne zapewniają innowacyjne rozwiązania na potrzeby swoich klientów, tworząc inspirujące kampanie w różnych mediach, Słowo „kreatywne” w nazwie wyraźnie wskazuje, że każdorazowy projekt dopasowywany jest do klienta i uwzględnia jego specyfikę i indywidualny styl działania. Jeśli interesuje Cię, czym zajmuje się agencja kreatywna, ale masz trudności z rozróżnieniem zakresu jej działalności od innych podobnych typów firm (takich jak agencje reklamowe, studia producenckie itp.) w tym artykule wyjaśnimy Twoje wątpliwości. Wiadomo, że rozpoczynając karierę w branży marketingowo-reklamowej, dobrze jest poznać różnice i zrozumieć, co sprawia, że ​​te firmy są różne, a jednocześnie tak komplementarne względem siebie.

Agencja kreatywna – definicja

Podstawowa definicji mówi, że agencja kreatywna to firma, która dostarcza innowacyjne strategie i inicjatywy marketingowe, aby pomóc markom klientów osiągnąć ich cele. Specjalnością takiej agencji są ogólnie usługi reklamowe, marketingowe, projektowanie i technologia. Jednak poza tą krótką definicją agencji kreatywnej, sposób, w jaki agencje kreatywne świadczą swoje usługi w pełnym zakresie, może się różnić.

Agencje kreatywne mogą istnieć w każdej branży — biura dentystyczne zatrudniają agencje kreatywne do pomocy w marketingu — pomagając przyciągnąć więcej klientów do swojej witryny, podczas gdy dobrze finansowane organizacje non-profit mogą zwracać się do agencji, aby pomóc w zaspokojeniu potrzeb informatycznych. Marka może zatrudnić agencję zewnętrzną, która może, ale nie musi współpracować z inną zewnętrzną firmą produkcyjną, w celu nakręcenia reklam i prowadzenia innych kampanii dla marki.

Jaki rodzaj usług świadczy agencja kreatywna?

Agencje kreatywne często oferują usługi w formie rozbudowanego menu różnych opcji i możliwości – możesz skorzystać z jednej lub kilku opcji, a w razie potrzeby skorzystać z całego dostępnego asortymentu.

Poniżej znajdują się niektóre z bardziej powszechnych oferowanych usług:

1. Usługi reklamowe

Większość firm przyznaje, że nie ma ani know-how, ani zasobów, aby samodzielnie stworzyć i przeprowadzić kampanię reklamową. Dlatego zwracają się do agencji kreatywnej i mediowej – agencji, która może generować dla nich pomysły, a także nadzorować realizację kampanii mediowej. Aby zapewnić sukces swoich kampanii, agencje kreatywne często zaczynają od badania rynku, aby określić grupę demograficzną swoich klientów.

Zespół agencji kreatywnej kieruje następnie realizacją tej kampanii. Mogą wynająć firmę produkcyjną lub, jeśli ma to sens, mogą nawet mieć własny wewnętrzny zespół produkcyjny, z którego korzystają. Proces jest zwykle oparty na współpracy, a producenci agencji, dyrektor kreatywny i osoby po stronie produkcji (reżyser i producent) spotkają się z marką, aby wszyscy dokładnie znali cały projekt i swoje w nim miejsce.

2. Usługi doradcze

Doradztwo może być dość ogólnym terminem, ponieważ możesz „konsultować się” w prawie wszystkim, ale oto kilka konkretnych sposobów, w jakie agencja kreatywna oferująca pełen zakres usług może zrobić właśnie to dla firmy:

  • Burza mózgów nowych produktów/usług
  • Wymyślanie sposobów na obniżenie wydatków/kosztów
  • Znajdowanie nowych rynków/demografii do kierowania

3. Usługi projektowe

Oczywiście, nie chodzi o projektowanie w takim sensie, w jakim znane jest z usług architektów i podobnych inżynierów. Chodzi o projektowanie całych ciągów działań, których celem jest osiągnięcie pewnego sposobu postrzegania przez rynek. Jeśli jakaś konkretna firma chce zmienić swój wizerunek i strategię, którą realizuje wobec swoich klientów, zwykle takim zadaniem zajmuje się agencja kreatywna.

Podobnie jak w przypadku innych rodzajów usług agencji reklamowych, projektowanie zazwyczaj nie jest dziedziną, w której przeciętny biznes może samodzielnie poruszać się z powodzeniem. Dlatego zwracają się do agencji, która pomoże im dokładnie określić, jakie zmiany chcą wprowadzić w swojej marce. Agencja kreatywna zajmująca się marketingiem może zrobić wszystko, od nowego logo po zaktualizowane materiały promocyjne.