Jak dobrać system do potrzeb firmy?

System CRM oraz ERP pozwalają na dalsze rozpowszechnianie informacji w całej organizacji, a także są one przeznaczone do usprawniania biznesowych procesów. Jednakże system ERP bardziej skupia się na procesach zachodzących w całej organizacji, natomiast CRM koncentruje się głównie na relacjach zachodzących z klientami.

System ERP

Główny cel systemu CRM to integracja wszystkich biznesowych procesów, które zachodzą w danym przedsiębiorstwie, wyłącznie w jednym miejscu, które stanowi baza systemu. Zbiera ona dane, a następnie zapisuje je oraz integruje, żeby można je przeanalizować w taki sposób, który przyczyni się do osiągnięcia zamierzonych strategicznych celów, jak również dostrzec pole do dalszego usprawnienia. Ponadto, system ERP pomoże zorganizować jak również zautomatyzować zachodzące procesy wewnątrz przedsiębiorstwa, w tym handlowe, księgowe, logistyczne, a nawet kadrowo – płacowe.

System CRM

System CRM pomaga też zorganizować oraz zautomatyzować procesy, ale ich zasięg jest dużo mniejszy adekwatnie do systemu ERP. Bowiem CRM niesie pomoc w zarządzaniu, ujednolicaniu oraz usprawnianiu tylko procesów z zakresu marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta. Chcesz dowiedzieć się więcej o systemach ERP i CRM oraz różnicach między nimi? Przeczytaj artykuł System ERP a CRM? opracowany przez specjalistów z firmy ODL.

Kiedy korzystne jest wdrożenie systemu ERP, a kiedy CRM?

Zaleca się, żeby mniejsze przedsiębiorstwa, a dokładniej takie, których charakter jest usługowy, zainwestowały początkowo w system CRM. Będzie on wspierał proces pozyskiwania nowych klientów, a przy okazji przyczyni się do poprawy relacji z dotychczasowymi klientami. Takie działania mają na celu przyspieszenie rozwoju firmy. Wokół sprzedaży są także inne powiązane tematy. Przykładowo wiele firm korzysta z systemów do fakturowania, inne swoje działania opierają na czacie online, a pewne działy marketingowe korzystają ze śledzących narzędzi… Nagle powstanie chaos. W związku z tym lepiej wcześniej zintegrować wszelkie stosowane programy, żeby dzięki jednemu móc sterować innymi, żeby dane znajdujące się pomiędzy programami mogły być automatycznie przerzucane. To efektywnie zwiększy skuteczność handlowych działań. Warto skorzystać z usług firmy, w której ofercie znajdziemy zarówno systemy CRM, jak i ERP ponieważ ułatwi to ich wzajemną integrację. W ofercie firmy ODL znajdziesz oprogramowanie dla firm, które może zostać w pełni dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa.

Praca z systemem ERP marki ODL

Natomiast organizacje, których działalność skupia się na towarowym obrocie mogą skorzystać z systemu ERP, mimo że dotychczas nie osiągnęły one większej skali, ale chcą mieć pod kontrolą zakupy, sprzedaż i magazyny. W takiej sytuacji najlepszy będzie system ERP o modułowym charakterze. Początkowo można wdrożyć wyłącznie najbardziej potrzebne moduły do danego systemu, które są właśnie potrzebne na bieżącym etapie rozwoju działalności. Potem, po wieloletniej eksploatacji można etapami rozbudowywać wciąż ten system.

Podsumowanie

Zawsze nadejdzie taki czas, w którym do firmy trzeba będzie wprowadzić którykolwiek z systemów. One wzajemnie uzupełniają się ze sobą, więc mogą integrować się wspólnie, co pomoże uniknąć powtarzania pewnych czynności w każdym systemie.

Obecnie, wiele przedsiębiorstw oferuje system ERP, kiedy chce poszerzyć zakres usług, a także wyjść naprzeciw danym potrzebom potencjalnych klientów, jednocześnie oferując rozwiązania stawiane przez CRM, które są w pełni zintegrowane z systemem ERP. Wdrażanie któregokolwiek systemu musi być dokładnie zaplanowane, aby ten proces przebiegł pomyślnie i przede wszystkim poprzedzony najpierw analizą odnośnie potrzeb firmy jak również jej pracowników.