Pozycjonowanie – istotny element strategii marketingowej Twojej marki

Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa była widoczna dla potencjalnych klientów, to pozycjonowanie jest niezbędne. Jednak, aby osiągnąć sukces i przegonić konkurencję, musisz mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie. Dlatego wiele firm decyduje się na współpracę z agencjami marketingowymi, które specjalizują się w pozycjonowaniu.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO/SEM?

Współpraca z agencją marketingową oferującą usługi SEO (ang. Search Engine Optimization) polega na tym, że agencja ta zajmuje się wszystkimi aspektami związanymi z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. 

Na początku, agencja ta przeprowadza audyt strony, aby zidentyfikować potencjalne problemy i określić cele pozycjonowania. Na tym etapie dowiesz się, jak wygląda aktualna kondycja strony internetowej pod względem widoczności oraz zgodności kwestii technicznych z wymaganiami wyszukiwarki. 

Po przeprowadzeniu wstępnego audytu wspólnie ustalicie, które słowa kluczowe są istotne dla Twojego biznesu. Zazwyczaj ustala się frazy, które wprost odpowiadają usługom i/lub produktom firmy. 

Następnie, agencja SEO przygotowuje strategię pozycjonowania. Taki dokument powinien zawierać cele, słowa kluczowe, harmonogram (orientacyjny) oraz sposoby działania. Na tym etapie należy podjąć decyzję, czy teksty tworzone na potrzeby pozycjonowania, będą powstawały po stronie agencji, czy jest copywriter w Twojej firmie.

Jakie usługi kryją się pod terminem pozycjonowanie?

Agencja SEO wykonuje takie czynności jak:

  • optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek,
  • link building,
  • analizę konkurencji,
  • opcjonalnie – copywriting
  • monitoring pozycji i raportowanie.

Dzięki temu, że agencja ta posiada specjalistów z dziedziny marketingu i pozycjonowania, jest w stanie skutecznie poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Jak znaleźć dobrą agencję od pozycjonowania strony internetowej?

Najprościej sprawdzić, czy agencja potrafi sobie poradzić z zadaniem, jest sprawdzenie, czy ich strona pojawia się wysoko w wyszukiwarkach. Zatem, w zależności od miejsca, w którym pracujesz, spróbuj wpisać frazę, np. pozycjonowanie Rzeszów, a otrzymasz wyniki z firmami, które oferują usługi SEO w tym mieście. Możesz też poszukać opinii na portalach branżowych lub wybrać się na konferencję marketingową i tam niezobowiązująco porozmawiać z przedstawicielami takich firm.