Identyfikacja wizualna w materiałach POS

Materiały POS, wykorzystywane jako profesjonalne ekspozycje w punktach sprzedaży, mają wiele zalet. Mogą m.in. zwiększać zyski oraz budować rozpoznawalność marki zarówno wśród detalistów, jak i kupujących.

Ważne, by kreacje posiadały znamiona identyfikacji wizualnej firmy, której produkty prezentują. Dzięki temu z daleka przyciągają wzrok odbiorcy, pozwalają mu natychmiast skojarzyć dany towar ze znaną marką i zachęcić do zakupu. Dlatego też projektowanie materiałów POS warto zlecać profesjonalistom, którzy stworzą ekspozycję w oparciu o ciekawe, estetyczne projekty graficzne.

Identyfikacja wizualna marki w materiałach POS – siła przyciągania

Klienci w sklepie zwykle przechodzą przez korytarze, szukając jednego konkretnego produktu. Samo opakowanie, nawet jeśli wykonano je w sposób bardzo atrakcyjny, jest często zbyt małe, aby wywrzeć wpływ na klienta. W takim przypadku skuteczną zachętą oraz narzędziem do przyciągania uwagi jest odpowiednio zaprojektowana ekspozycja. Korzystanie z większych nośników, takich jak standy, roll-upy czy pole signy zwiększa szansę na zauważenie danej marki i zrealizowanie sprzedaży. Muszą one jednak odpowiednio wyróżniać się na tle pozostałych reklam, półek i setek towarów. Warto zadbać o przemyślany projekt materiałów POS, który jest nie tylko niezwykle estetyczny, ale również jednoznacznie kojarzy się z daną marką, wpisując się w jej identyfikację wizualną.

Czym jest identyfikacja wizualna?

To obrazy oraz informacje graficzne, które określają firmę i odróżniają ją od innych przedsiębiorstw. Zawiera w sobie wszystko, co klienci mogą zobaczyć – od logo po np. wystrój wnętrza sklepu. Często identyfikacja wizualna wiąże się z opracowaniem przewodnika po stylu marki, który zawiera spójne instrukcje, dotyczące wizualnej reprezentacji firmy we wszystkich fizycznych i cyfrowych materiałach. Na tej podstawie są projektowane m.in. materiały POSM MerService. Celem identyfikacji wizualnej jest wywarcie emocjonalne wrażenie na odbiorcach, przyciąganie wzroku, informowanie o charakterze marki, oferowanych usługach lub produktach oraz zapewnienie spójnej prezentacji wielu różnych aspektów biznesu.

Materiały POSM MerService, czyli atrakcyjna wizualnie ekspozycja w punktach sprzedaży

Prowadzenie wszelkich działań promocyjnych w zgodzie z symboliką, kolorystyką oraz elementami identyfikacji wizualnej danej marki jest niezwykle istotne. Projekty materiałów POSM powinny całkowicie odpowiadać wymaganiom marketingowym firmy. Liczy się nie tylko właściwe dobranie rodzaju ekspozycji czy odpowiednie rozmieszczenie materiału, ale także jego estetyka. Korzystając z usług specjalistów, można stworzyć projekt, który charakteryzuje się maksymalną spójnością, doskonale prezentuje produkty oraz jednoznacznie kojarzy się z daną marką.

Identyfikacja wizualna marki w materiałach POS to często czynnik, mający decydujący wpływ na wyniki sprzedaży w określonym punkcie. Profesjonalna firma bez trudu wkomponuje określoną kolorystykę i grafikę w materiały przeznaczone na lady, półki, do zawieszania pod sufitem czy stawiana na podłodze. W każdym przypadku będzie to efektywna reklama, zachęcająca do zakupu prezentowanego produktu.