Znak firmowy czy logo
Logo, zwane również znakiem firmowym, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji. To jeden z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej. Zobacz, jak przygotować projekt logo.
Wybierz styl i kolory
Poświęć trochę czasu na znalezienie odpowiednich kolorów dla Twojej niszy, branży i odbiorców docelowych. Jeśli działasz w branży motoryzacyjnej i swoją ofertę kierujesz głównie do starszych mężczyzn, możesz wybrać ciemniejsze kolory. Jeżeli jednak pracujesz w branży kosmetycznej i chcesz dotrzeć do młodych kobiet, zdecyduj się na jaśniejsze, nawet metaliczne odcienie. Przygotowując projekt logo, zwróć też uwagę na swoją niszę i grupę docelową.
Należy pamiętać o różnych stylach projektowania znaków firmowych, takich jak minimalny, ultranowoczesny, klasyczny. Podobnie jak w przypadku kolorów, zastanów się nad niszą, marką i potencjalnymi klientami. Jeśli chcesz sprzedawać nowoczesne meble do sypialni, zdecyduj się na nowatorski projekt logo, zamiast retro. Rozważ też swoje preferencje.
W jaki sposób chcesz używać logo?
Projektując znak firmowy, zastanów się, jak zamierzasz go używać? Logo firmowe na stronę internetową lub materiały reklamowe należy przygotować inaczej niż logo na kubkach do kawy, koszulkach, czy czapkach. Większość firm szuka uniwersalnych rozwiązań. Najlepiej jednak zaprojektować różne wersje logo w zależności od tego, gdzie go użyjesz. Upewnij się, że dobrze reprezentuje Twoją markę i jest oryginalne. Dzięki temu wyróżnisz się spośród konkurencji. Pamiętaj, że logo dla firmy to najbardziej widoczna i niezbędna część identyfikacji wizualnej. Dlatego musi być profesjonalne i przyciągać wzrok. To znacznie więcej niż tylko kolor, symbol, czy czcionka. Ma przedstawiać osobowość Twojej marki.
Logo dla firmy ma zapadać w pamięć. Zastanów się, czy wspiera markę, nazwę i cel. Wtedy ułatwi komunikację z grupą docelową. Projektowanie znaku firmowego jest integralną częścią tożsamości Twojej marki. Poprawia jej widoczność i rozpoznawalność.
Jak zaprojektować ulotkę reklamową?
Przygotowanie właściwego projektu ulotki nie zawsze jest łatwe. Musi wyróżnić się spośród konkurencji oraz dostarczyć informacji niezbędnych do zwiększenia sprzedaży i zapytań. Profesjonalny projekt może często pomóc w stworzeniu pierwszego dobrego wrażenia.
Powiedzenie “mniej znaczy lepiej” sprawdzi się tutaj doskonale. Nikt nie chce czytać ulotki, która zawiera dużo tekstu. Pamiętaj też, by projekt ulotki był uporządkowany.. Korzystaj z całej powierzchni ulotki, nie koncentruj się tylko na jednym rogu lub środku.
Obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Dlatego w ulotcekoniecznie musi się znaleźć zdjęcie wysokiej jakości. Zwróć też uwagę na to, czy jest czytelna. Unikaj jasnych kolorów czcionki w projekcie ulotki, takich jak biały i żółty. Trudno się je czyta, dlatego mogą zniechęcić potencjalnych klientów, chyba że umieścisz je na ciemnym tle. Pisz krótko i na temat. Pamiętaj, że na końcu musi się znaleźć wezwanie do działania. Możesz przybrać różne formy, np. linku do strony internetowej albo profilu w mediach społecznościowych, numeru telefonu, adresu e-mail, czy kodu QR.