Oświetlenie Sklepowe LED
Oświetlenie LED cieszy się bardzo dużą popularnością, już nie tylko ze względu na swoją wysoką energooszczędność i wydajność, ale również poprzez niezliczone możliwości doboru odpowiedniego odcienia światła oraz barw specjalnych, które spełniają szczególne funkcje w zakresie ekspozycji produktów., również jako oświetlenie sklepowe.
Do każdej kategorii produktu, dobiera się inną barwę światła, która ma spełniać konkretne zadanie. Wśród barw podstawowych rozróżniamy światło o barwie ciepłej, barwę zimną oraz neutralną. Barwa znacząco wpływa na postrzeganie oraz emocje, które towarzyszą nam przy decyzjach zakupowych. Dlatego też, bardzo często technologia oświetlenia sklepowego LED wspiera aranżacje wystaw, witryn, regałów i lad w sklepach. Każdą kategorię można wyeksponować i zaakcentować inną barwą.
W kontekście doboru odpowiedniej barwy światła oraz ekspozycji na sklepowych półkach i ladach, na specjalną uwagę zasługują produkty spożywcze. Szczególnie takie kategorie jak pieczywo, nabiał, owoce oraz mięso, są idealnym przykładem jak przy pomocy barwy światła oraz odpowiedniego widma kolorów, możemy podkreślić ich świeżość, jędrność oraz chrupkość.
Kategoria mięs oraz wędlin jest szczególnym obszarem, który wyjątkowo uzależniony jest od jakość prezentacji na ladzie sklepowej. Mięso czerwone, mięso białe oraz wędliny najlepiej będą prezentować się w świetle o barwie różowej lub lekko czerwonej. W ten sposób naturalny kolor produktu zostanie podkreślony oraz będzie bardziej intensywny. Dzięki dostosowanej mocy oraz dzięki współczynnikowi CRI, pozwalają wydobyć odpowiednie widmo kolorów, dzięki któremu mięso czerwone zawsze będzie wyglądało na świeże, jakby trafiło do sklepowej lady chłodniczej tego samego dnia.
Pozytywne emocje towarzyszące naszym klientom, podczas przeglądania produktów oraz dodatkowe bodźce niewerbalne, jakie generuje perfekcyjnie wyeksponowany produkt na ladzie, powodują intencje zakupowe, które przekładają się na wartość koszyka zakupowego.